Simteract: feedback od badanych graczy potwierdza atrakcyjność tytułów spółki

By Aktualnosci, Informacje Prasowe

Simteract, twórca dwóch nadchodzących tytułów: Train Life – A Railway Simulator oraz Carpool Simulator, przedstawił wyniki badań przeprowadzonych przez zewnętrzną agencję analityczną Try Evidence oraz wewnętrzny zespół R&D spółki. Dzięki nim Simteract jeszcze przed premierą gier posiada obiecujący feedback graczy związany z nadchodzącymi produkcjami.

Pierwsza część badań – pod kątem Carpool Simulator – została przeprowadzona przez renomowaną firmę Try Evidence, specjalizującą się w analityce gier. Z jej usług korzystali dotychczas kluczowi twórcy oraz wydawcy działający w Polsce, tacy jak Bloober Team, CD Projekt Red, Creepy Jar czy Koch Media. Drugą – dotyczącą realizmu generowanych światów kolejowych – przeprowadził wewnętrzny zespół badawczo-rozwojowy Simteract złożony zarówno z pracowników firmy, jak i doświadczonych w dziedzinie gier naukowców.

Dane analityczne stanowią podstawę dopasowania projektu do rynku, zmniejszając ryzyko związane z tworzeniem gier. Według nas nie jest istotne, jaką drogę dystrybucji studio wybiera – współpracę z wydawcą, self publishing czy early access – decyzje powinny być podejmowane jak najbliżej rynku. Dlatego monitorujemy jakość Train Life – A Railway Simulator oraz Carpool Simulator w oparciu o opinie graczy na każdym etapie produkcji i celujemy w osiągnięcie perfekcji jeszcze przed debiutem naszych tytułów – komentuje Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract.

W badaniach pod kątem Carpool Simulator wzięło udział 120 ankietowanych – graczy gier symulacyjnych. Przeprowadzone analizy dotyczyły m.in. kwestii prowadzenia pojazdów i atrakcyjności elementów świata przedstawionego, sprawdzały również potencjał trybów rozgrywki wieloosobowej. Trend wśród badanych graczy (aż 70% respondentów) wskazuje na dużą otwartość na zaangażowanie w proces tworzenia tytułu. Z tej grupy 83% zadeklarowało również zakup gry w modelu Early Access.

Dodatkowo, w zeszłym roku Simteract pozyskał grant z NCBR na projekt, który pozwolił przeprowadzić zespołowi R&D badania zarówno na graczach, jak i niemal 20 maszynistach. Wyniki potwierdziły wysoki realizm tworzonych przez spółkę technologii kolejowych, ważnych również ze względu na Train Life – A Railway Simulator. Prace nad grą ciągle trwają, a globalnym wydawcą gry jest opiekun całej serii Life – Nacon. Dotychczas wydawca ogłosił łącznie 5 produkcji należących do tego cyklu, a gra autorstwa Simteract ma być jedną z pierwszych w kolekcji.

– Wykorzystujemy dane analityczne, żeby tworzyć gry, które z jednej strony odzwierciedlają rzeczywistość, a z drugiej zapewniają dobrą zabawę graczom. Wyniki przeprowadzonych badań włączamy w nasz wewnętrzny know how, cenny ze względu na głęboką specjalizację w obrębie symulacji. Planujemy globalną dystrybucję, dostępność na wielu platformach i dalszą współpracę z międzynarodowymi partnerami. Podejście analityczne ma dodatkowo pomóc w sukcesie naszych produkcji – dodaje prezes Simteract.

Train Life – A Railway Simulator pozwoli graczom wcielić się zarówno w maszynistę, jak i menadżera transportu kolejowego. Z kolei Carpool Simulator to realistyczny symulator drogowy wykorzystujący autorską technologię Traffic AI.

Projekt#1 to oficjalnie “Train Life – A Railway Simulator”

By Aktualnosci, Informacje Prasowe

Simteract, developer gier na PC i konsole nowej generacji, jest autorem gry, która wejdzie w skład nowego cyklu wydawniczego firmy Nacon. Train Life – A Railway Simulator, pozwoli nie tylko zasiąść w kabinie maszynisty, ale również zostać menadżerem transportu kolejowego.

Opublikowanie tytułu i pierwszych szczegółów, a co za tym idzie rozpoczęcie akcji marketingowej Train Life, jest niezwykle ważnym momentem dla spółki. Tworzenie realistycznej gry związanej z koleją jest efektem spójnej strategii i wykorzystaniem budowanego przez lata know how. Na swoim koncie mamy już prace nad profesjonalnym symulatorem kolejowym i kolejowy projekt badawczo-rozwojowy, wsparty grantem od NCBR. Tworząc Train Life chcemy maksymalnie wykorzystać zdobyte do tej pory doświadczenie – komentuje Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract.

Do najważniejszych zalet Train Life – A Railway Simulator należy właśnie realistycznie odwzorowany świat oraz przyjazny dla gracza model jazdy. Ponadto, tytuł autorstwa Simteract będzie pierwszym dużym symulatorem kolejowym, w którym pochylimy się także nad zarządzaniem naszym taborem – gracz będzie rekrutował maszynistów, kupował lokomotywy oraz zdobywał i wykonywał kontrakty logistyczne na terenie całej Europy. Dokładna data oraz cena tytułu nie zostały jeszcze opublikowane – w najbliższym czasie powinny natomiast pojawić się kolejne informacje dotyczące gry.

Każdy z tytułów serii wydawniczej Life jest tworzony niezależnie od innych projektów i na zasadach indywidualnie ustalanych z wydawcą. Liczymy na to, że pojawienie się naszego tytułu w serii zapewni nam maksymalną widoczność i zwiększy potencjał działań marketingowych. Dzięki pojawieniu się wśród kilku innych symulatorów mamy pewność, że dotrzemy do odpowiedniej grupy graczy. Wierzymy w potencjał Train Life – A Railway Simulator oraz jesteśmy zadowoleni z dotychczasowej współpracy z wydawcą. Liczymy, że dzięki wsparciu Nacon gra odniesie niebywały sukces – kończy prezes Simteract.

Train Life jest jedną z pierwszych gier w kluczowej symulacyjnej serii Nacon pod marką „LIFE”. Dotychczas, Nacon ogłosił 5 tytułów serii, które mają zadebiutować pomiędzy 2021 a 2022 rokiem.

Udany debiut Simteract na NewConnect

By Aktualnosci, Informacje Prasowe

Akcje twórcy symulatorów zyskały na otwarciu 5,5%

Simteract, developer gier na PC i konsole nowej generacji zadebiutował jako 4. spółka na rynku NewConnect w 2021 roku. 42. reprezentant sektora gier zyskał uznanie inwestorów, a akcje na otwarciu wyceniono na 27,1 zł – o 5,5% wyżej od ceny odniesienia, która wynosiła 25,7 zł.

Cieszymy się, że akcje Simteract wzbudziły zainteresowanie akcjonariuszy już na pierwszej sesji. Wierzymy, że te walory będą zyskiwać na wartości w najbliższych latach, dzięki projektom tworzonym przez nasz zespół – Projekt #1 i Carpool Simulator – oraz dołożymy wszelkich starań, aby obecni oraz przyszli akcjonariusze zawsze widzieli w Simteract atrakcyjną inwestycję – komentuje Marcin Jaśkiewicz, prezes

Działalność spółki ukierunkowana jest obecnie na rozwój dwóch gier – Projekt #1 i Carpool Simulator, ale deweloper pracuje także nad kolejnym konceptem. Ponadto, Simteract tworzy technologię automatycznego generowania tras kolejowych, współfinansowaną z grantu NCBR. Najbliżej ukończenia jest Projekt #1, który powstaje przy udziale wydawcy Nacon, spółki należącej do grupy Bigben Interactive. Gra wykorzystuje autorskie rozwiązania Simteract wykorzystywane w symulatorach treningowych – Traffic AI, City Generator i Road Tool.

Wszystkie nasze projekty cechuje ogromny potencjał, który wynika zarówno z innowacyjności naszych oryginalnych technologii, jak i z globalnej popularności gatunku symulatorów. Liczymy, że pierwszy z nich, Projekt #1, ukaże się na rynku jeszcze w tym roku, ale dokładna data premiery będzie zależała od wydawcy – Nacon – opowiada prezes Simteract.

Drugim projektem tworzonym przez Simteract jest Carpool Simulator, którego premiera na komputerach osobistych oraz konsolach najnowszej generacji zaplanowana jest na 2022. 

W Carpool Simulator stawiamy przede wszystkim na zaawansowany realizm symulacji kierowania pojazdem i unikalną jakość świata gry. W produkcji, podobnie jak w przypadku Projekt #1, zostaną wykorzystane komponenty Traffic AI, CGS (City Games Simulation) oraz City Generator – opowiada Jaśkiewicz 

Ponadto, w IV kw. 2020 r. Simteract rozpoczął realizację projektu „Technologia generowania realistycznych wizualizacji tras kolejowych na potrzeby profesjonalnych symulatorów szkoleniowych”, który został wsparty w wysokości 3,18 mln zł w ramach konkursu Szybka Ścieżka realizowanego przez NCBR. Celem projektu jest opracowanie unikalnej w skali świata technologii proceduralnego generowania wizualizacji tras kolejowych. Spółka planuje wykorzystanie tej technologii do oprogramowania szkoleniowego, jak również do tworzenia własnych gier wideo w przyszłości. Realizacja projektu będzie trwała do końca sierpnia 2022.

Simteract, producent premium indie symulatorów, zadebiutuje na rynku NewConnect

By Aktualnosci, Informacje Prasowe

Akcje Simteract, krakowskiego dewelopera gier na PC i konsole nowej generacji, zadebiutują na małym parkiecie już 18 lutego. Spółka pracuje obecnie nad dwoma projektami – produkcją pod roboczym tytułem “Projekt #1” oraz symulatorem kierowcy firmy transportowej “Carpool Simulator”. 

– Jesteśmy bardzo podekscytowani debiutem. Cały zespół czeka na pierwsze notowanie, które będzie zwieńczeniem ponad rocznej drogi na giełdowy parkiet. Wierzymy, że największe sukcesy dopiero przed nami – komentuje Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract.

Długo wyczekiwany giełdowy debiut poprzedziła październikowa emisja akcji, która była skierowana do nie więcej niż 149 osób (w ramach subskrypcji prywatnej). Spółka pozyskała wtedy ponad 4,3 mln zł, a redukcja w gronie inwestorów indywidualnych wyniosła 88,5 proc. Simteract pożytkuje pozyskane środki realizując jedną z dwóch nadchodzących produkcji – Carpool Simulator. W planach spółki są także kolejne projekty, które będą bazowały na autorskich technologiach (Traffic AI i City Generator) oraz doświadczeniu zebranym w trakcie tworzenia symulatorów treningowych dla klientów z całego świata.

– Aktualnie pracujemy nad dwoma tytułami. “Projekt #1” – powstaje we współpracy z francuskim wydawcą Nacon z grupy Bigben Interactive, dlatego z uwagi na wiążące nas umowy, szczegóły gry owiane są jeszcze tajemnicą. Liczymy jednak, że już w najbliższej przyszłości będziemy mogli zdradzić pierwsze konkrety dotyczące tytułu. W “Carpool Simulator” natomiast gracze wcielą się w pracownika firmy przewozowej (tzw. ride-hiling company), w której oprócz prowadzenia samochodu będą także kierować własną firmą, zarządzać zleceniami przez aplikację i zarządzać flotą kierowców AI – przybliża projekty Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract.

Prace nad oboma tytułami poprzedziły analizy rynku gier symulacyjnych. Carpool Simulator, który będzie wyznaczał nowe poziomy immersji, dzięki odwzorowaniu realnych europejskich miast (jak Londyn, Paryż czy Berlin), które będą dostępne w dzień premiery produkcji. Debiut gry na konsolach Xbox Series X|S i PlayStation 5 oraz PC planowany jest w 2022 r. – Widzimy, że inwestorzy cenią nasz know how. Doświadczenie w produkcji oprogramowania przekłada się na realizm w naszych grach, dlatego wierzymy że zdobędziemy uznanie nawet najbardziej wymagających graczy – dodaje Jaśkiewicz.

O pionierskości rozwiązań kreowanych przez Simteract świadczy również grant NCBR. Projekt „Technologia generowania realistycznych wizualizacji tras kolejowych na potrzeby profesjonalnych symulatorów szkoleniowych” został w 2020 wsparty dofinansowaniem w wysokości 3.2 mln zł.