Udany debiut Simteract na NewConnect

By Aktualnosci, Informacje Prasowe

Akcje twórcy symulatorów zyskały na otwarciu 5,5%

Simteract, developer gier na PC i konsole nowej generacji zadebiutował jako 4. spółka na rynku NewConnect w 2021 roku. 42. reprezentant sektora gier zyskał uznanie inwestorów, a akcje na otwarciu wyceniono na 27,1 zł – o 5,5% wyżej od ceny odniesienia, która wynosiła 25,7 zł.

Cieszymy się, że akcje Simteract wzbudziły zainteresowanie akcjonariuszy już na pierwszej sesji. Wierzymy, że te walory będą zyskiwać na wartości w najbliższych latach, dzięki projektom tworzonym przez nasz zespół – Projekt #1 i Carpool Simulator – oraz dołożymy wszelkich starań, aby obecni oraz przyszli akcjonariusze zawsze widzieli w Simteract atrakcyjną inwestycję – komentuje Marcin Jaśkiewicz, prezes

Działalność spółki ukierunkowana jest obecnie na rozwój dwóch gier – Projekt #1 i Carpool Simulator, ale deweloper pracuje także nad kolejnym konceptem. Ponadto, Simteract tworzy technologię automatycznego generowania tras kolejowych, współfinansowaną z grantu NCBR. Najbliżej ukończenia jest Projekt #1, który powstaje przy udziale wydawcy Nacon, spółki należącej do grupy Bigben Interactive. Gra wykorzystuje autorskie rozwiązania Simteract wykorzystywane w symulatorach treningowych – Traffic AI, City Generator i Road Tool.

Wszystkie nasze projekty cechuje ogromny potencjał, który wynika zarówno z innowacyjności naszych oryginalnych technologii, jak i z globalnej popularności gatunku symulatorów. Liczymy, że pierwszy z nich, Projekt #1, ukaże się na rynku jeszcze w tym roku, ale dokładna data premiery będzie zależała od wydawcy – Nacon – opowiada prezes Simteract.

Drugim projektem tworzonym przez Simteract jest Carpool Simulator, którego premiera na komputerach osobistych oraz konsolach najnowszej generacji zaplanowana jest na 2022. 

W Carpool Simulator stawiamy przede wszystkim na zaawansowany realizm symulacji kierowania pojazdem i unikalną jakość świata gry. W produkcji, podobnie jak w przypadku Projekt #1, zostaną wykorzystane komponenty Traffic AI, CGS (City Games Simulation) oraz City Generator – opowiada Jaśkiewicz 

Ponadto, w IV kw. 2020 r. Simteract rozpoczął realizację projektu „Technologia generowania realistycznych wizualizacji tras kolejowych na potrzeby profesjonalnych symulatorów szkoleniowych”, który został wsparty w wysokości 3,18 mln zł w ramach konkursu Szybka Ścieżka realizowanego przez NCBR. Celem projektu jest opracowanie unikalnej w skali świata technologii proceduralnego generowania wizualizacji tras kolejowych. Spółka planuje wykorzystanie tej technologii do oprogramowania szkoleniowego, jak również do tworzenia własnych gier wideo w przyszłości. Realizacja projektu będzie trwała do końca sierpnia 2022.

Simteract, producent premium indie symulatorów, zadebiutuje na rynku NewConnect

By Aktualnosci, Informacje Prasowe

Akcje Simteract, krakowskiego dewelopera gier na PC i konsole nowej generacji, zadebiutują na małym parkiecie już 18 lutego. Spółka pracuje obecnie nad dwoma projektami – produkcją pod roboczym tytułem “Projekt #1” oraz symulatorem kierowcy firmy transportowej “Carpool Simulator”. 

– Jesteśmy bardzo podekscytowani debiutem. Cały zespół czeka na pierwsze notowanie, które będzie zwieńczeniem ponad rocznej drogi na giełdowy parkiet. Wierzymy, że największe sukcesy dopiero przed nami – komentuje Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract.

Długo wyczekiwany giełdowy debiut poprzedziła październikowa emisja akcji, która była skierowana do nie więcej niż 149 osób (w ramach subskrypcji prywatnej). Spółka pozyskała wtedy ponad 4,3 mln zł, a redukcja w gronie inwestorów indywidualnych wyniosła 88,5 proc. Simteract pożytkuje pozyskane środki realizując jedną z dwóch nadchodzących produkcji – Carpool Simulator. W planach spółki są także kolejne projekty, które będą bazowały na autorskich technologiach (Traffic AI i City Generator) oraz doświadczeniu zebranym w trakcie tworzenia symulatorów treningowych dla klientów z całego świata.

– Aktualnie pracujemy nad dwoma tytułami. “Projekt #1” – powstaje we współpracy z francuskim wydawcą Nacon z grupy Bigben Interactive, dlatego z uwagi na wiążące nas umowy, szczegóły gry owiane są jeszcze tajemnicą. Liczymy jednak, że już w najbliższej przyszłości będziemy mogli zdradzić pierwsze konkrety dotyczące tytułu. W “Carpool Simulator” natomiast gracze wcielą się w pracownika firmy przewozowej (tzw. ride-hiling company), w której oprócz prowadzenia samochodu będą także kierować własną firmą, zarządzać zleceniami przez aplikację i zarządzać flotą kierowców AI – przybliża projekty Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract.

Prace nad oboma tytułami poprzedziły analizy rynku gier symulacyjnych. Carpool Simulator, który będzie wyznaczał nowe poziomy immersji, dzięki odwzorowaniu realnych europejskich miast (jak Londyn, Paryż czy Berlin), które będą dostępne w dzień premiery produkcji. Debiut gry na konsolach Xbox Series X|S i PlayStation 5 oraz PC planowany jest w 2022 r. – Widzimy, że inwestorzy cenią nasz know how. Doświadczenie w produkcji oprogramowania przekłada się na realizm w naszych grach, dlatego wierzymy że zdobędziemy uznanie nawet najbardziej wymagających graczy – dodaje Jaśkiewicz.

O pionierskości rozwiązań kreowanych przez Simteract świadczy również grant NCBR. Projekt „Technologia generowania realistycznych wizualizacji tras kolejowych na potrzeby profesjonalnych symulatorów szkoleniowych” został w 2020 wsparty dofinansowaniem w wysokości 3.2 mln zł.